zondag 7 juni 2009

Superdag!

Zaterdag was de afsluitende dag van de appporteertraining van Nalla en Mellow. Er was een onderlinge "wedstrijd" tussen alle hondjes die daar trainen. En wat een superdag was het! Ik ben van 's ochtends half negen tot vier uur 's middags mee op pad geweest, en het was alleen maar leuk! Ik heb geknuffeld met Martin, maar dat is niets nieuws. Martin vind ik vanaf het begin al leuk. Maar, en nu komt het, ik heb zomaar toenadering gezocht tot allerlei mensen die ik steeds een beetje eng vond. Hedwig, de trainster van Chantalle en Jan van wie ik ook puppytraining krijg, heb ik eens goed van dichtbij bekeken. We zaten na afloop van de dag op het terras en ik klom zomaar bij haar op schoot. Ook bij Mylène, de vrouw van trainer Ruud, heb ik even op schoot gezeten. Jeremy, dierenarts maar normaal gesproken ook deelnemer aan de training (dit seizoen even niet), mocht me van top tot teen bekijken en bevoelen. En zo waren er nog meer mensen waarbij ik me gewoon heel relaxed heb gedragen. Tussen de proeven door, waar ik aandachtig heb toegekeken, mocht ik lekker rennen met de andere honden, en die waren ook allemaal leuk. Kortom, dit was wel een van mijn topdagen tot nu toe!

Ik heb alle proeven met veel aandacht gevolgd.

Nalla en Mellow hebben het best goed gedaan. Mellow heeft zijn B-diploma, net als vorig jaar, weer gehaald. Dit keer met één puntje meer dan vorig jaar (67 punten). Het hing er nog even om, want het "volgen" deed ie traditiegetrouw als een slome duikelaar. Maar de keurmeesters hebben hem het voordeel van de twijfel gegeven.
Mellow helemaal klaar voor het markeerapport.
En hier een modelapport van Mellow (kort apport).
Nalla had haar B-diploma, ook net als vorig jaar, niet gehaald. Ze is niet zo in vorm, een beetje sloom en onzeker, daarom ging het "verloren apport te land" (nog net een zesje) en het "verloren apport over diep water" (0 punten) niet zo goed.
Nadat alle proeven waren gedaan hebben twee honden die op A-niveau trainen, waaronder de Golden Retreiver van Hedwig (Terra) als demonstratie voor de andere voorjagers nog een sleep gelopen. Maar toen was bij mij even het licht uitgegaan, het was een lange dag.


Een klein tukje tussendoor.
Ik was niet de enige staande hond; er deden ook een draadhaar Viszla (die ik stiekum wel erg leuk vond!) en een Weimaraner mee. Misschien kom ik ze over een jaar wel tegen bij de training, als ik erg mijn best doe!
De dag eindigde een beetje in mineur; onhandig als ik af en toe ben stootte ik mijn voet hard tegen een van de drempels in huis. Ik moest een van de katten even achterna (eigenlijk zwaar verboden) en dan zie je dus dat dat soort gedrag meteen wordt bestraft. Ik heb de hele avond mank gelopen, maar de nachtrust heeft m'n voet goed gedaan. Ik heb nergens meer last van gelukkig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten