vrijdag 19 juni 2009

De Clicker

Gisteren heb ik niet alleen een gave wandeling op de Veluwe gemaakt, maar 's avonds was ook nog eens mijn cursusavond bij Exarcio. Deze keer had ik wat meer moeite met het af-gaan, vooral het blijven liggen was een beetje moeilijker dan anders. Er gebeurde ook zoveel om me heen! Ik moet alles natuurlijk wel goed in de gaten houden, ook als het achter me gebeurd. En dat gaat alleen zittend. Maar daar was Jan het niet zo mee eens geloof ik. En Martin-de-trainer heeft nog wat tips aan Jan meegegeven om het allemaal wat duidelijker voor me te maken. Dus ik heb zo'n vermoeden dat ik deze week heel wat keer plat moet!

Er was wel een spannend nieuw ding tijdens de training. Ze noemen het een "clicker"; voor de bazen ook een nieuw apparaat maar ik geloof dat het me wel aan staat. Ik kreeg namelijk heeeeel veeeel gerookte kipblokjes, steeds als er een "click"geluidje was kreeg ik een stukje. Zonder dat ik er iets voor hoefde te doen! Ha, kom daar eens om tegenwoordig! Kijk, het apparaat ziet er zo uit:


Vanmorgen hebben we in de tuin ook nog even geoefend...nou ja geoefend, hier hoef je als hond niks voor te kunnen! Echt goed! Maar er zal wel een addertje onder het gras zitten, ik moet er straks vast kunstjes voor gaan doen! Dus voorlopig maar even profiteren van de momenten dat ik alleen maar braaf rechtop hoef te zitten en er als vanzelf koek en snoep naar me toe komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten