donderdag 18 juni 2009

Speulderbos

We zijn vandaag in een nieuw bos geweest! Ergens op de Veluwe, bij Garderen in de buurt, ligt het Speulder- en Sprielderbos. Een heel groot bos vol met imposante bomen. En met ECHT wild! Zo hebben we een ree gezien, nou dat is niet zo bijzonder want die zien we bij ons in de bossen ook regelmatig. Maar we hebben, dankzij de scherpe blik vaan Chantalle, ook drie wilde zwijnen gezien. Ze waren lekker aan het zwijnen, zich van geen kwaad bewust, dus Chantalle en Jan konden ze goed observeren. Wij - de drie viervoeters - bleven netjes bij de bazen, dus wij hebben ze niet gezien.

Al hadden we wel ons eigen zwijntje meegenomen...Nalla lag natuurlijk weer als eerste in een vieze vette modderplas. Ik drink daar alleen uit en spatter wat in het rond. Maar Nalla moet echt door het water "krokodillen". 't Is dat Mellow vanwege z'n buikwond nog niet het water in mocht van Chantalle en Jan, maar anders had hij waarschijnlijk ook lekker z'n gang gegaan. Ze worden niet voor niets ook wel Smetcoats genoemd... Dit was zo ongeveer het resultaat:

Eigenlijk zie je niet eens zo goed hoe ze er echt uitzag, haar lampekapje fungeerde als een soort trechter zodat er een tijdje modderwater in stond. En dan die geur...


Mellow voelde zich zo na zijn operatie best goed, maar hij was nog niet helemaal fit. Hij heeft de 7 kilometers lekker meegesukkkeld en laste zo af en toe eventjes een rustpauze in.


En ik? Ik heb heerlijk gerend, maar heb de bazen wel steeds in het oog gehouden want ik kende de weg hier niet. Omdat mijn acties in het bos niet zo scherp met de telefooncamera vastgelegd kunnen worden - ik ben gewoon TE snel! - hierbij als bewijs van mijn aanwezigheid een saaie zitfoto, waarbij ik mijn best heb gedaan om ernstig te kijken.


Eenmaal thuis hoorden we dat de dierenarts de uitslag van het onderzoek naar Nalla haar bult op de voicemail had ingesproken. Het bleek toch een kwaadaardige bult te zijn, dus dat was niet zulk fijn nieuws. Maar gelukkig waren de snijranden van het deel dat is weggesneden schoon, dus als het goed is kunnen die slechte cellen hun werking niet doorzetten. Nu maar hopen dat dit een eenmalig iets was, en dat ze weer met een schone lei begint!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten