vrijdag 24 april 2009

Nieuw eten

Vandaag heb ik nieuw voer gehad. En dat was niet zomaar. Ik heb best wel vaak jeuk, soms aan mijn bek, soms aan mijn poten, soms onder mijn oksels. En dan ga ik, ongehoorzaam als ik ben, soms toch krabben en bijten. Ja wat wil je? Jeuk is erger dan pijn zeggen ze. Ook heb ik een paar kleine kale plekjes op mijn edele hoofd. Speldeknopjes, maar toch. Ik moet er natuurlijk wel een beetje knap bijlopen!

Dus mijn baasjes hebben contact gezocht met een voedingsdeskundige. Want misschien ben ik wel allergisch voor het een of ander? Nu is er over voeding heel veel geschreven en nagedacht, en zoveel verschillende ideeen zijn er ook over wat oorzaken kunnen zijn voor dit soort klachten. Vooralsnog zeggen ze dat de kans dat het daadwerkelijk een allergie is klein is. Die voedingsdeskundige schat op dit moment in dat ik teveel van de eiwitten in mijn huidige KIVO-voer, dat volgens haar overigens een prima voer is, opneem. Of zoiets. Is namelijk best lastige materie. Ik krijg nu 10 dagen ander vers vlees met een andere eiwitbron - maakt mij niet uit want dit is ook lekker! - en dat wordt gedurende die tijd aangevuld met goed doorgekookte rijst. Over een week hebben de bazen weer contact met die deskundige om een vervolgplan te maken.

't Maakt mij niet uit, als die jeuk maar ophoudt! En ik een mooie volbehaarde macho blijf. Want dat vind ik persoonlijk dan weer erg belangrijk.

O ja, ik eet nogal wild. Gebruik het liefst mijn hele snoet om het eten los te wroeten in de bak. Dan krijg je dit dus...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten