maandag 27 april 2009

Mijn eerste apport uit water!

Zo, je zal het maar gedaan hebben. Gisteren hebben we gewandeld bij het bomenpark in Heesch, sommigen noemen het "het Arboretum". De bazen moesten een beetje trainen met Nalla en Mellow, en ik mocht toen in een maisstoppelveld een beetje rennen en vliegen. Niet dat er iets met vleugels in liep, waar ik toch eigenlijk voor gemaakt ben, maar toch was het leuk! Toen kwamen we bij het water en dat was na al dat geren een welkome afwisseling. Dus heb ik zelf even heel relaxed een baantje getrokken. Toen de bazen dat zagen, dachten ze zeker "eens kijken of ie ook al een dummy uit het water kan vissen". Want voordat ik het wist vloog er een dummy door de lucht en PLONS in het water. Toch wel zo'n meter of 10 uit de kant! Ik kreeg het vriendelijke verzoek om hem op te halen. Nou dat liet ik me geen twee keer zeggen! Zonder aarzeling trotseerde ik de woeste golven en ging ik door het water als een scherp warm mes door de boter. Bij de dummy aangekomen was ie ineens toch een stuk groter dan ik eerst dacht. En zwaarder ook. Maar ik liet me niet kennen, nam hem vast en draaide om. Door die draai en het gewicht van de dummy ging ik een beetje koppie onder, maar ik liet me niet kennen en zwom stoer met een bek vol dummy naar de kant waar ik enthousiast begroet werd door de bazen. Die vonden het blijkbaar leuk want hup daar ging de dummy meteen weer. Nu had ik inmiddels ook toeschouwers dus ja dan laat je je niet kennen natuurlijk. Dus ook die heb ik opgehaald en zonder hem te laten vallen kon ik hem afgeven. Dat was blijkbaar best goed want ik kreeg echt veel koekjes daarna!

Helaas, zoals zo vaak hadden de bazen geen camera meegenomen. Dus geen bewijs van dit spektakel. Maar dat komt vast binnenkort een keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten