zaterdag 25 april 2009

5 mei: eerste keer "puppy"cursus

Ik heb vandaag gehoord dat ik over anderhalve week, op 5 mei, mijn eerste cursus ever krijg. Ik ben natuurlijk al bijna 8 maanden, maar mijn bazen vinden het een goed idee als ik toch een cursus ga volgen. Ze hebben me zelf inmiddels geleerd wat het betekent als ze "ZIT" zeggen. En ook als ze "KOM VOOR" en "AF" roepen snap ik best goed wat ze bedoelen. Zelfs de fluit snap ik. Ik doe wel alles in ruil voor een koekje, want ook in mijn wereld gaat voor niets alleen de zon op.

Ondanks al die kennis toch naar een cursus dus. Heeft meer te maken met het leren omgaan met andere mensen zeggen ze. Want dat vind ik wel een lastige. Zoals vanochtend, toen ben ik weer mee geweest naar de jachttraining van Nalla en Mellow. Superspannend want daar
wordt iets gedaan met knallen en dat vind ik wel cool. En daar komen natuurlijk ook andere mensen, die heb ik nu al een paar keer gezien. Op een afstandje zijn ze oke, maar ze moeten niet te dichtbij komen, want dan blaf ik! Ik vind dat gewoon een beetje eng, zeker als ze dan ook nog met hun handen aan me gaan zitten. Alleen Martin vind ik oke, met hem kan ik het goed vinden. Hij mag me dan ook gewoon aaien hoor en aan mijn kop zitten, geen enkel probleem. Kijk, dit ben ik samen met Martin.


Er was ook een nieuwe jongen mee vandaag, hem vond ik ook wel oke. Alleen als ie te snel met z'n hand naar me toekwam moest ik toch even laten merken dat ik dat niet goed vond.



Nou ik was de rest van de dag best wel een beetje onder de indruk van al die belevenissen. Ik heb zelfs twee keer naar de baas geblaft als ie de tuin in kwam lopen. Maar ja toen zag ik eerst niet dat hij het was. Ik heb ook zoveel gezichten gezien vandaag.
Kortom, ze willen me aan dit soort situaties laten wennen, en da's wel goed vind ik. Want eigenlijk ben ik gewoon een sociale speelse pup, alleen dat laat ik gewoon niet aan iedereen merken! Ook gaan ze me daar alvast een beetje voorbereiden op m'n eerste apporteercursus. Die begint in september pas. Bij die puppycursus zal het trouwens best een beetje raar zijn, ik ben natuurlijk veel groter dan die anderen...heb al gehoord dat ik niet mee mag spelen tijdens het speelkwartier.

O ja, m'n nieuwe voer vind ik lekker hoor. Ik heb vandaag ook bijna niet aan m'n tenen gebeten of me verder gekrabt.

Zo en nu ga ik slapen (eerst nog even op m'n speelgoedeend sabbelen, anders kan ik niet slapen) want dat heb ik de hele dag nog niet gedaan! Welterusten.
PS: het is officieel - ik ben in slaap gevallen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten