woensdag 13 mei 2009

Tweede keer "puppy"training

Zo, gisteravond was het weer zover: TRAINEN! En ik vond het, om maar met de deur in huis te vallen, minder eng dan vorige keer. Ik heb tegen niemand hoeven blaffen, nou ja een paar opdringerige springerige pups uitgezonderd dan. Want dat kan ik nog even niet handelen. Ik vind pups wel oke, maar in zo'n situatie, met al die mensen, dan moeten ze vooral met hun voetjes op de vloer blijven. Gelukkig kwamen aan het einde van de les Zooba - de moeder van Mellow - en Pepper - z'n halfbroer - samen met buurman Choco even langs. En die vind ik dus wel leuk! Vooral Choco, want daar heb ik nog leuk mee gespeeld op Herperduin vorige week. Je raadt het al: alledrie zijn het flatcoats...ik voelde me helemaal thuis!

Wat ik allemaal moest doen? Nou weer begonnen met een aandachtsoefening. Jan had deze keer gerookte kip mee, en dat werkte voor mij super! Veel beter dan die plakkerige Rodi, dus hier hield ik mijn aandacht wel bij! Daarna eventje gevolgd, ging wel goed vond ik. Voor de broodnodige ontspanning hadden we deze keer een speeltje mee, m'n favoriete Wubbakong (dank je wel Elke!)! Maar ja op de training is dat dan toch weer anders. Dan is ie ineens niet meer zo leuk, heel raar.

"Zit" en "Staan" ging ook goed, "Staan" had ik nog niet eerder gedaan maar da's niet echt moeilijk. Zeker niet als zo'n mals stukje kip voor je neus hangt. Tot slot mocht ik even los en een dummy ophalen. En dat vond ik eigenlijk het leukste, alleen begreep ik niet goed dat ik dat ding eigenlijk vast moest houden toen ik weer bij Jan was. Ach volgende keer beter toch?

Het uur was eigenlijk zo voorbij, maar Jan moest natuurlijk weer blijven plakken dus al met al werd het toch al gauw een sessie van twee uur. Met als gevolg dat ik echt als een blok in slaap ben gevallen bij thuiskomst!

Al met al denk ik dat ik het wel leuk ga vinden, die "puppy"training....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten