woensdag 6 mei 2009

Eerste puppytraining

Gisteren was het dan zover: mijn eerste puppytraining! Ruud en Hedwig hebben een puppytraining georganiseerd voor een nest Flatcoated Retrievers - allemaal halfbroertjes en halfzusjes van Mellow. En ik mag meedoen! Vinden de baasjes goed voor me, om me te laten wennen aan werken in groepen. Schijn ik later ook te moeten doen met apporteren enzo. Ik vind het nu al leuk!


Waar ben ik nu toch beland?!?

Al moet ik zeggen dat ik de eerste training van gisteren wel erg spannend vond. Ik heb altijd even tijd nodig om aan nieuwe mensen te wennen, zeker als ze allemaal bij elkaar staan. Dus mijn staart heeft het hele uur in de ik-moet-nog-even-aan-jullie-wennen-stand gestaan. Maar ik denk dat ik ze na een aantal lessen wel goed genoeg ken om me wat vrijer te voelen.

We zijn begonnen met de basis: aandachtsoefeningetjes (overigens met dank aan Jan en Eveline voor de foto's, mijn bazen hadden deze keer wel een camera mee maar ... helaas batterijen zonder pit).


Je ziet, ik val wel op tussen al dat zwarte grut. Die aandachtsoefeningetjes zijn best lastig voor mij, want ten eerste moest ik Chantalle steeds in de gaten houden - die mij overigens compleet negeerde, echt belachelijk! En verder moest ik ook goed alle andere mensen en puppies in de gaten houden, voor je weet maar nooit. Dus na een "let op" van Jan moest ik toch gauw om me heen kijken of mijn neus aan de grond zetten. Want er lopen op het veld ook wel eens paarden en die laten bijzonder smakelijke hapjes achter. Maar onder het toeziend ook van de meester ging het me al snel best goed af.


Daarna moest ik volgen, ach ook daar moet nog wel het een en ander aan bijgeschaafd worden. Maar ja daar ben ik nu natuurlijk voor in training! Je ziet aan mijn staart wel dat ik een beetje gespannen was.

Tot slot op een rijtje en de zit oefening doen. Die ken ik al redelijk goed. Als ik zin heb.
Al met al vonden vooral de bazen het een leuk uur, en ik denk dat ik het straks ook wel leuk ga vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten