zondag 17 mei 2009

Over!

Nadat ik twee weken geleden al een apport uit water heb gehaald, bood het water dat we gisteren tijdens de apporteertraining van Nalla en Mellow tegenkwamen een mooie kans om te laten zien dat ik meer kan. We waren op de trainingslocatie Hoffman, bij de zandwinput in de buurt van Schaijk. Daar is veel waterwerk te doen, en er is ook een verbindingsgeul gegraven tussen twee putten. Op onderstaand kaartje is het bij de meest rechtse pointer (daarvoor moet je de kaart een beetje naar links slepen):

Apporteertraining Oss 16 mei 2009 weergeven op een grotere kaart

Daar mocht ik het ook proberen, een dummy die aan de overkant lag ophalen. En het ging SUPER! Eerst netjes zitten aan de rand van de geul, de riem losjes om mijn nek (Jan dacht dat ik anders zou inspringen, ik denk dat ie gelijk had...), Hedwig gooide de dummy naar de overkant. Even wachten totdat hij was uitgerold, maar ik hield hem scherp in de gaten. Want als ik meteen naar beneden zou rennen, het water in, eruit klauteren en weer omhoog stuiven is de kans natuurlijk groot dat ik de valplek eventjes vergeten ben. Dus ik heb me goed gecontreerd op die ene plek en toen klonk het sein om te gaan: APPORT!

Met kloppend hart rende ik naar beneden, zwom keurig recht naar de overkant en hup de wal weer op. Best een steil stukje omhoog, maar ik wist nog precies waar die dummy lag! Zonder aarzelen gepakt, Jan stond aan de overkant met een belachelijk hoog stemmetje "kom voor!" te roepen maar dat hoefde hij helemaal niet te doen want dat wist ik al, dat ik weer terug naar hem moest. Dus weer rustig teruggezwommen, Jan was inmiddels afgedaald naar de waterkant. Ik hoefde niet te zitten (volgens mij vond hij het belangrijker dat ik niet zou schudden) en heb toen de dummy keurig aan hem afgegeven! Ik vond het leuk!

Deze training vond ik sowieso de leukste sinds de eerste keer. De mensen die er zijn begin ik nu te kennen. Martin blijft natuurlijk mijn grote vriend, daar kan ik nu ook al mee knuffelen. Maar ook de andere mensen vind ik niet meer zo raar.


Op het kaartje zie je verder de andere oefeningen die Nalla en Mellow hebben gedaan, met wisselend succes. Als je op de lijnen en pointers klikt, zie je meer uitleg. Niet alles paste erop, dus je moet het kaartje een beetje naar links en rechts bewegen. Ik volg al hun oefeningen aandachtig, volgens mij ga ik dat straks ook leuk vinden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten