zondag 10 mei 2009

Moederdag

Ik heb zaterdag weer een superdag gehad! We hadden moederdag (een mensending geloof ik) op zaterdag gevierd. De ouders en de broer en zussen van Jan waren naar Herpen gekomen om een dagje in het Brabantse land te beleven. Dat betekende toch een heleboel volk op mijn terrein. Dat vond ik wel goed nadat ik ze geinspecteerd had, af en toe blafte ik wel eens even tegen de een of ander, maar ik vond ze allemaal wel aardig. Vooral Priya en Ruben vond ik erg lief, die zijn namelijk niet zo groot. Dus ik heb lekker met ze gevoetbald en gespeeld.


Daarna hebben we een flinke wandeling gemaakt in Herperduin. Met een of ander apparaat konden de mensen allemaal geheime punten ontdekken, dan zaten er plaatjes op bomen of kistjes in de grond verstopt waar weer aanwijzingen op stonden voor het volgende plaatje of kistje. Geocachen noemden ze dat, schatzoeken zeg maar. Ze hadden een bestaande route gebruikt om de moeder te verrassen met een kadootje. Dat kadootje zat in de laatste schatkist die verstopt was. Was echt een leuke wandeling, en best spannend ook omdat we steeds op zoek moesten naar nieuwe aanwijzingen.

Nog een stukje prachtige evolutie gezien. Mellow kreeg ineens een lucht in zijn neus die hem naar de overkant van het meertje in Herperduin deed gaan. Bleek er een eend in de rietkraag te zitten! Daar mag hij natuurlijk helemaal niet zelfstandig achteraan gaan, en na twee keer fluiten (dat was dus eigenlijk een keer teveel...) kwam hij ook weer keurig terug. Maar die eend deed heel raar...het was net alsof ze vleugellam was en niet goed kon vliegen. Waardoor Mellow toch een stukje achter haar aan ging. Maar goed, na die tweede fluit kwam hij terug, waarna mevrouw Duck achter hem aankwam! Wat bleek nou, ze deed net alsof ze vleugellam was, zodat de vijand (Mellow in dit geval) naar haar toe zou komen. Die opzet slaagde dus ook. Het was haar te doen om haar kroost zagen we daarna, die schattige donzen eendjes zaten in de rietkraag. Haar afleidingstaktiek werkte dus super! En een pluim voor Mellow omdat hij haar snel met rust liet!

Vandaag lekker uitgeslapen en vervolgens vooral lui gedaan. Er moest natuurlijk wel een beetje geoefend worden met de puppy-training oefeningen, want ja het is alweer bijna dinsdag en dan staat les 2 van de puppycursus op het programma. Dus zijn we naar een van m'n andere favoriete bossen geweest, de Maashorst. Zeker een aanrader als je een hond bent en van loslopen houdt! Alleen dat mag geloof ik volgens de regels niet helemaal. Maar als je het begrazingsgebied niet ingaat dan kan het best vinden de bazen! We hebben daar nog een ree gezien, maar daar ren ik dus niet achteraan hoor, die moet je met rust laten. En dat doe ik dan ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten