donderdag 21 mei 2009

Gehoorzaamste hond van Herpen?

Over een tijdje zal ik de naam van deze blog wijzigen in:

FICO, DE GEHOORZAAMSTE HOND VAN HERPEN

kijk mij eens gehoorzaam zijn!

Hoe dat zo? Gisteravond ving ik op dat ik vanaf volgende week nog een extra training ga volgen. Over 4 weken is de "puppy"cursus afgelopen, in september start ik met mijn eerste apporteertraining. Om de tijd tussen die trainingen te overbruggen, ga ik vanaf volgende week meedoen aan een "instromerscursus" bij Excarcio (zie ook hier). Deze hondenschool zit in mijn eigen woonplaats Herpen, dus ik kan er lopend heen! Ik heb er stiekum al eens een kijkje genomen tijdens een training.

Het is een combinatie tussen een puppy- en juniortraining, voor honden die geen pup meer zijn maar ook nog niet zoveel basiskennis hebben. Nu heb ik straks na de puppycursus natuurlijk wel al een redelijke basiskennis, dus de dingen die ik nu leer (aandacht, zitten, staan, liggen, volgen, apportje enzo), worden daar nog eens herhaald en verder uitgebouwd. Ik moet dan bijvoorbeeld ook over hindernissen springen enzo. Omdat ik bekend sta als nogal onhandig kan dat geen kwaad! Belangrijkste is dat ik straks, na de 10 lessen, er klaar voor ben om aan het echte werk te beginnen!

Maar ik geloof dat de bazen het vooral willen omdat ik groepen nog steeds niet leuk vindt, en omgaan met nieuwe situaties ook een uitdaging blijft...en dat klopt eigenlijk ook wel een beetje. Donderdag 28 mei beginnen we ... het verslag zet ik natuurlijk hier weer neer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten