donderdag 7 mei 2009

Wel vrolijk!

Soms maken mijn fans zich een beetje ongerust. Heeft die Fico het wel naar z'n zin? vragen ze zich dan af. Hebben ze me bijvoorbeeld op de puppytraining gezien, of door het dorp zien wandelen. En dat zijn net de plekken waar ik me nog niet zo thuis voel. Maar ik ben echt wel een blije en vrolijke hond hoor! Bij de bazen thuis en in het bos zijn de plekken waar ik me het meest op m'n gemak voel, vooral in het bos is het echt zo leuk! Dan maakt het ook niet uit of ik vreemde mensen tegenkom, die vind ik dan toch wel oke.


Vanavond moest er natuurlijk weer even getraind worden, want ja geef de bazen een puppycursus en zij denken dan dat er dagelijks geoefend moet worden. Ach ik laat ze maar in die waan...hun voorlopige tussenstand is dat ik:

- niet altijd even goed op hun stem reageer (oftewel: ik negeer hem dan gewoon, zie video).
- aandachtsoefeningen niks aan vind, er zijn veel interessante dingen om me heen die ik moet bekijken.
- best wel goed op de kom-voor-fluit reageer (zie video).
- het volgen al iets beter onder de knie krijg.
- zitten me vrij makkelijk af gaat.
- en af gaan me wel ligt :-)) (dat kan ik inmiddels al zonder snoepje).



Na de oefeningen wou ik nog even spelen met Mellow, maar daar zat niet echt veel pit meer in, hij was zeker moe geworden van het naar mij kijken tijdens mijn training. M'n buik kan nog wel een zonnetje gebruiken geloof ik!



Afijn, we namen moe maar voldaan afscheid van het bos.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten