donderdag 21 mei 2009

3e puppytraining ... moest weer even wennen

Zo, ik heb de 3e puppytraining erop zitten. Het was weer een spannend uur...we gingen naar een nieuwe locatie, bij Hedwig thuis. En ja, je kent me inmiddels wel he ... dan moet ik toch wel even wennen. Vond het dus weer een beetje enger dan vorige week. Al heb ik wel erg goed mijn best gedaan, en was ik aan het einde van de training zomaar ineens aan het spelen met Jan! Ik heb zelfs gekwispeld zeggen ze, maar dat weet ik niet meer. Chant was deze week weer meegegaan, die was getuige zegt ze.

De flatcoatjes van Rivo Torto doen het super! Bij de start van de les waren de meeste, zonder dat er iets gezegd werd, vol aandacht voor de baas!


We begonnen met volgen, ik mocht voorop. Ik begon een beetje stroef (oftewel: angstig), maar al gauw liep ik netjes mee - mede dankzij de overheerlijke gerookte kip in de linkerhand van Jan!



Voor het eerst heeft onze klas het schot gehoord! Ruud schoot en gooide meteen een dummy...we waren allemaal vol aandacht, ook de kleine pups!

En we mochten een dummy apporteren. Toen werd ik eindelijk een beetje blij, en heb een paar keer keurig de dummy terug gebracht, met een echte originele kwispelstaart!




We moesten ook "af" (of ook wel "down"), dat vind ik niet zo moeilijk. En natuurlijk weer "staan" geoefend.
Ruud en Hedwig, bedankt voor weer een leuke les! Ik laat het met mijn lage staart en kop niet zo blijken, maar jullie doen het super! Het komt echt goed met me, ik heb gewoon nog even een beetje tijd nodig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten