zaterdag 2 januari 2010

Prikkeldraad

De bazen hadden de afgelopen week kerstvakantie. En dat betekent vaak dat we op wat minder bekende plekken wandelen. Zo ook woensdag de 30e. Heerlijk gelopen in een prachtig bos, waar ze gelukkig ook konijnen hebben. Plotseling zag ik er eentje vanuit mijn ooghoeken wegschieten. Daar moest ik natuurlijk achteraan! Full speed had ik hem in het vizier, ik hoorde op de achtergrond Chantalle iets roepen, maar dat kon nooit belangrijker zijn dan dat konijn. Totdat ...


Ja inderdaad ... prikkeldraad. Vier rijen hoog, en ik zag het pas toen ik er in hing. In een flits hoorde ik ook nagalmen wat Chantalle uit volle borst had geroepen ... FIEK NEEEEEEE!!! Want zij had het wel gezien.
Tsja, wat ik me herinner is pijn in mijn bek, gelukkig waren de bazen in de buurt en die vingen me op. Want nadat ik me eerst heel cool had gedragen, begonnen mijn knieƫn toch wel een beetje te knikken. M'n bek bloedde behoorlijk, er zaten sneetjes in m'n tong, de binnenkant van m'n wang en op m'n tandvlees. Met een paar zakdoekjes werd het eerste bloedbad weggeveegd. Het was een fraai plaatje, al dat bloed op de besneeuwde ondergrond. Gelukkig stopte het bloeden vrij snel. Maar de rest van de wandeling ben ik niet meer van de zijde van de bazen geweken. 's Avonds toch nog maar even naar de dierenarts geweest, om zeker te weten dat er geen infectie in m'n bek zou ontstaan. Maar het zag er rustig uit, een anti-bioticum moet ervoor zorgen dat het zo blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten